Laskiainen

Koneinsinöörikillan perinteikästä laskiaistapahtumaa vietetään tänä vuonna
laskiaistiistaina 21.2. Päivä alkaa Rotuaarilla klo 10.00–14.00 järjestettävillä hyväntekeväisyysmyyjäisillä, jossa myydään paikallisilta yrityksiltä lahjoituksina kerättyjä tavaroita. Myyjäisten tuotto on perinteisesti lahjoitettu paikalliseen, lapsiin tai nuoriin liittyvään kohteeseen. Tänä vuonna olemme valinneet lahjoituskohteeksi Onnelan lastenkodin, joka on Oulun kaupungin lastensuojelupalveluiden vastaanottolastenkoti, johon sijoitetaan 0-15 vuotiaita lapsia.

Laskiaisena on myös luvassa mäenlaskukisat. Raksilan Reikunmäen
(uimahallin takana) herruudesta kisaillaan klo 14.00 alkaen. Kisat käydään
kolmessa eri sarjassa, jotka ovat:

Standard-luokka, joka on avoin kaikille halukkaille. Joukkueessa tulee olla 3 jäsentä ja laskuvälineenä toimii inttimallin ahkio. Sarjaa lasketaan playoff-tyyliin, kunnes voittaja on selvillä. Standard-luokkaan ilmoittautumisohjeet lähetetään teille (vain Oulun yliopiston opiskelijat) sähköpostitse. Kysymyksissä ja epäselvissä tilanteissa apua saa osoitteesta laskiainen(@!)palkki.oulu.fi.

Toinen luokka on Modified, joka on näytöstyylinen sarja. Nopein ei
suinkaan ole voittaja, vaan voittoon tarvitaan taitoa ja luovuutta oman
laskuvälineen rakentamiseen jostakin ajankohtaisesta aiheesta. Modifiediin
pääsevät osallistumaan teekkarikiltojen ja kolmen muun ainejärjestön edustusjoukkueet.

Viimeinen laskettava luokka on Isokenkäiset, jossa osallistujat ovat
yritysten tai yhteisöjen edustajia. Muutoin luokka lasketaan samaan
tyyliin kuin Standard.

Mäenlaskupaikalta löytyy makkarakoju, kuten urheilukisoissa on tapana ja
lisäksi jaossa on ilmaista hernekeittoa.

Mäkitapahtuman jälkeen ilta huipentuu tietenkin railakkaisiin
Afterski-bileisiin Apollo Live Clubilla ja Gloriassa klo 22.00 alkaen.
Elävästä musiikista vastaa alkuillasta Teekkaritorvet ja loppuillasta Make It Shake. Illan aikana kamppaillaan myös Mr. Konefuksi-kisassa. Luvassa on todella hyviä juomatarjouksia, joten jano ei pääse yllättämään!

Lipunmyyntiajat:
KE 15.2. klo 10-14 VIHREÄT NAULAKOT, HUMU, ARKKARIT
TO 16.2. klo 10-14 VIHREÄT NAULAKOT, HUMU, LÄÄKIS
PE 17.2. klo 10-14 VIHREÄT NAULAKOT, HUMU

Lipun hinta ennakkoon 6 euroa, haalarimerkin kanssa 7 euroa ja mäestä/ovelta 8 euroa.

Lisätietoa:
http://konekilta.oulu.fi/laskiainen/ Facebookissa "Laskiainen 2012"